Poznaj model Hisun Sector 550

Aktywny tryb AWD 4x4
Zawsze dojedzie na ustalone miejsce - obojętnie, czy prowadzi tam droga, czy jedynie współrzędne geograficzne. Pojazd użytkowy UTV Hisun Sector 550 dojedzie nie tylko na pole uprawne, ale niestraszne mu także strome górskie wzniesienia w gęstym lesie. Aktywny tryb AWD 4x4 w połączeniu z dużą oponą o wysokim bieżniku pozwala wyjechać z najcięższych opresji, jakie staną na drodze. Ostatnią deską ratunku dla najtrudniejszego, grząskiego terenu jest użycie dostępnej w standardowym wyposażeniu wyciągarki. Dzięki temu Sektor poradzi sobie z każdą, nawet najtrudniejszą przeprawą na drodze do pracy.

Przestrzeń ładunkowa
Mocną stroną pojazdu UTV w stosunku do quada jest jego przestrzeń ładunkowa. To dzięki niej pojazd nabiera użytkowego charakteru i pozwala przewieźć różnorodne ładunki. Zastosowana paka z wywrotem okaże się przydatna dla leśników, na polowaniu podczas transportu zwierzyny, w dużych stadninach do uzupełniania paśników oraz w górskich schroniskach, gdzie transport towaru w konwencjonalny sposób jest trudno dostępny.

Hak z instalacją elektryczną
Przestrzeń ładunkową można dodatkowo powiększyć za sprawą fabrycznie zamontowanego haka z instalacją elektryczną. Daje to możliwość legalnego poruszania się po drogach, co może się okazać korzystne np. podczas zbiorów w sadach, gdzie część drogi do skupu należy pokonać lokalną drogą. Możliwość przypięcia przyczepy do haka może być także przydatna podczas działań ratunkowych w górach, gdzie należy dostarczyć niekiedy ciężki sprzęt.

Wygoda
Pozycja za kierownicą przypomina bardziej tą zajmowaną za kółkiem samochodu niż za sterami quada. Przekłada się to na znaczący komfort podróżowania z współpasażerem, gdzie można zająć pozycje obok siebie, mając wokół sporo miejsca. Oddzielna przestrzeń bagażowa wydzielona poza kabiną sprawia, że jazda terenowa okazuje się przyjemnością.

Wyposażenie
Dach, który stanowi standardowe wyposażenie oraz przednia szyba, którą można opcjonalnie zamontować do pojazdu zapewniają schronienie podczas niekorzystnych warunków atmosferycznych, takich jak wiatr i deszcz. Drzwi z możliwością otwierania zapewniają wyjście suchą nogą nawet z bardzo głębokich, niespodziewanych przepraw.

Rozkład osi
Ciasne nawroty nie stanowią najmniejszego problemu, dzięki strategicznemu podejściu do rozstawu osi, który jest zbliżony do większych pojazdów. Pozwala to, w połączeniu z płynnie działającym wspomaganiem, na sprawne wykonywanie manewrów zarówno na drodze asfaltowej, jak i na wąskiej ścieżce w lesie.

Zawieszenie
W każdej chwili można także precyzyjnie dostosować, to co w największym stopniu wpływa na komfort i trakcje, czyli zawieszenie. W przypadku pojazdów wykorzystywanych w różnorodnych środowiskach możliwość pełnej regulacji ma ogromne znaczenie. Zachowanie pojazdu podczas jazdy asfaltem, na piaszczystych podjazdach i grząskim terenie jest różne, dlatego aby jak najlepiej wykorzystać potencjał maszyny należy odpowiednio zestroić zawieszenie.

Prawdziwy pojazd użytkowo-terenowy
Podejście projektantów do stworzenia pojazdu hybrydowego, łączącego najlepsze cechy samochodu i quada, było nie lada wyzwaniem. W zakresie komfortu podróży i sterowania powinien on prowadzić się jak samochód, ale przy tym zachować wszystkie walory terenowe, takie jak zwrotność, praca zawieszenia, moc i moment obrotowy. W przypadku Sectora 550 udało się zrealizować ten cel w 110%, uzyskując pojazd, który śmiało można nazywać użytkowo-terenowym (ang. Utility Terrain Vehicles).

Bezpieczeństwo
Podczas pracy najważniejszym aspektem jest bezpieczeństwo. Mimo że pojazd przede wszystkim powinien sprawdzać się w terenie, posiada on elementy, które poprawiają bezpieczeństwo na drodze. Podczas jazdy po drogach o bezpieczeństwo dbają 3 punktowe pasy bezpieczeństwa, które w świetle prawa pozwalają jeździć po polskich drogach bez kasku. My jednak zalecamy, aby podczas jazdy zawsze używać atestowanego kasku, rękawiczek oraz pełnego obuwia.

Wyposażenie
Kierunkowskazy, światła lusterka i klakson to wyposażenie, które przydaje się nie tylko na jezdni. Tak samo jak przednia szyba, możliwa dodatkowo do zamontowania, która na jezdni chroni przed kamieniami spod kół poprzedzającego pojazdu, a w lesie przed niespodziewaną gałęzią na wysokości wzroku.

Solidna konstrukcja
Podczas rozmaitych szaleństw może dojść do niebezpiecznych sytuacji, dlatego istotną rolę odgrywa w tym wypadku solidna konstrukcja klatki bezpieczeństwa, która przyjmuje na siebie całą energię uderzenia, zapewniając bezpieczeństwo wewnątrz kabiny.

Niezawodny napęd
Sercem pojazdu jest niezawodna, jednocylindrowa, chłodzona cieczą jednostka OHC o pojemności 546 cm3, generująca 21,5 kW mocy i 38,7 Nm momentu obrotowego.
Najważniejsze elementy podwozia zostały w pełni osłonięte, a prześwit na poziomie 310 mm pozwala bezpiecznie pokonywać trudne przeszkody, takie jak głazy, czy powalone drzewa.

Solidna konstrukcja
Zadbano o wszystkie miejsca narażone na działanie trudnych i niekorzystnych warunków. Wahacze posiadają aluminiowe osłony, przewody zabezpieczono stalowym oplotem, a elementy smarowe zabezpieczono kalamitkami.
Sama kabina uzbrojona w dach, drzwi oraz przednią szybę możliwą dodatkowo do zamontowania do pojazdu zapewnia ochronę dla całego panelu sterowania, pozwalając w komfortowych warunkach pracować bez obaw, że zmokniemy.