Poznaj model Hisun Sector 550
Aktywny tryb AWD 4x4
Zawsze dojedzie na ustalone miejsce - obojętnie, czy prowadzi tam droga, czy jedynie współrzędne geograficzne. Pojazd użytkowy UTV Hisun Sector 550 dojedzie nie tylko na pole uprawne, ale niestraszne mu także strome górskie wzniesienia w gęstym lesie. Aktywny tryb AWD 4x4 w połączeniu z dużą oponą o wysokim bieżniku pozwala wyjechać z najcięższych opresji, jakie staną na drodze. Ostatnią deską ratunku dla najtrudniejszego, grząskiego terenu jest użycie dostępnej w standardowym wyposażeniu wyciągarki. Dzięki temu Sektor poradzi sobie z każdą, nawet najtrudniejszą przeprawą.
Przestrzeń ładunkowa
Mocną stroną pojazdu UTV w stosunku do quada jest jego przestrzeń ładunkowa. To dzięki niej pojazd nabiera użytkowego charakteru i pozwala przewieźć różnorodne ładunki. Zastosowana paka z wywrotem okaże się przydatna dla leśników, na polowaniu podczas transportu zwierzyny, w dużych stadninach do uzupełniania paśników oraz w górskich schroniskach, gdzie transport towaru w konwencjonalny sposób jest trudno dostępny.
Hak z instalacją elektryczną
Przestrzeń ładunkową można dodatkowo powiększyć za sprawą fabrycznie zamontowanego haka z instalacją elektryczną. Daje to możliwość legalnego poruszania się po drogach, co może się okazać korzystne np. podczas zbiorów w sadach, gdzie część drogi do skupu należy pokonać lokalną drogą. Możliwość przypięcia przyczepy do haka może być także przydatna podczas działań ratunkowych w górach, gdzie należy dostarczyć niekiedy ciężki sprzęt.
Wygoda
Pozycja za kierownicą przypomina bardziej tą zajmowaną za kółkiem samochodu niż za sterami quada. Przekłada się to na znaczący komfort podróżowania z współpasażerem, gdzie można zająć pozycje obok siebie, mając wokół sporo miejsca. Oddzielna przestrzeń bagażowa wydzielona poza kabiną sprawia, że jazda terenowa okazuje się przyjemnością. Można w komfortowych warunkach dojechać na miejsce rodzinnego pikniku z pełnym ekwipunkiem, pozwalającym przetrwać weekend z dala od cywilizacji.
Wyposażenie
Standardowe wyposażenie jakim jest dach i przednia szyba zapewniają schronienie podczas niekorzystnych warunków atmosferycznych, takich jak wiatr i deszcz. Drzwi z możliwością otwierania zapewniają wyjście suchą nogą nawet z bardzo głębokich, niespodziewanych przepraw.
Rozkład osi
Ciasne nawroty nie stanowią najmniejszego problemu, dzięki strategicznemu podejściu do rozstawu osi, który jest zbliżony do większych quadów. Pozwala to, w połączeniu z płynnie działającym wspomaganiem, na sprawne wykonywanie manewrów zarówno na drodze asfaltowej, jak i na wąskiej ścieżce w lesie.
Zawieszenie
W każdej chwili można także precyzyjnie dostosować, to co w największym stopniu wpływa na komfort i trakcje, czyli zawieszenie. W przypadku pojazdów wykorzystywanych w różnorodnych środowiskach możliwość pełnej regulacji ma ogromne znaczenie. Zachowanie pojazdu podczas jazdy asfaltem, na piaszczystych podjazdach i grząskim terenie jest różne, dlatego aby jak najlepiej wykorzystać potencjał maszyny należy odpowiednio zestroić zawieszenie.
Prawdziwy pojazd użytkowo-terenowy
Podejście projektantów do stworzenia pojazdu hybrydowego, łączącego najlepsze cechy samochodu i quada, było nie lada wyzwaniem. W zakresie komfortu podróży i sterowania powinien on prowadzić się jak samochód, ale przy tym zachować wszystkie walory terenowe, takie jak zwrotność, praca zawieszenia, moc i moment obrotowy. W przypadku Sectora 550 udało się zrealizować ten cel w 110%, uzyskując pojazd, który śmiało można nazywać użytkowo-terenowym (ang. Utility Terrain Vehicles).
Bezpieczeństwo
Podczas pracy i rozrywki najważniejszym aspektem jest bezpieczeństwo. Mimo że pojazd przede wszystkim powinien sprawdzać się w terenie, posiada on elementy, które poprawiają bezpieczeństwo na drodze. Podczas jazdy po drogach o bezpieczeństwo dbają 3 punktowe pasy bezpieczeństwa, które w świetle prawa pozwalają jeździć po polskich drogach bez kasku. My jednak zalecamy, aby podczas jazdy zawsze używać atestowanego kasku, rękawiczek oraz pełnego obuwia.
Wyposażenie
Kierunkowskazy, światła lusterka i klakson to wyposażenie, które przydaje się nie tylko na jezdni. Tak samo jak przednia szyba, która na jezdni chroni przed kamieniami spod kół poprzedzającego pojazdu, a w lesie przed niespodziewaną gałęzią na wysokości wzroku.
Solidna konstrukcja
Podczas rozmaitych szaleństw może dojść do niebezpiecznych sytuacji, dlatego istotną rolę odgrywa w tym wypadku solidna konstrukcja klatki bezpieczeństwa, która przyjmuje na siebie całą energię uderzenia, zapewniając bezpieczeństwo wewnątrz kabiny.
Niezawodny napęd
Sercem pojazdu jest niezawodna, jednocylindrowa, chłodzona cieczą jednostka OHC o pojemności 546 cm3, generująca 21,5 kW mocy i 38,7 Nm momentu obrotowego.
Najważniejsze elementy podwozia zostały w pełni osłonięte, a prześwit na poziomie 310 mm pozwala bezpiecznie pokonywać trudne przeszkody, takie jak głazy, czy powalone drzewa.
Solidna konstrukcja
Zadbano o wszystkie miejsca narażone na działanie trudnych i niekorzystnych warunków. Wahacze posiadają aluminiowe osłony, przewody zabezpieczono stalowym oplotem, a elementy smarowe zabezpieczono kalamitkami.
Sama kabina uzbrojona w dach, przednią szybę oraz drzwi zapewnia ochronę dla całego panelu sterowania, pozwalając w komfortowych warunkach pracować bez obaw, że zmokniemy.